تاریخ : دوشنبه 26 بهمن 1394
کد 348

جمع آوری اطلاعات درباره تجربه بیماران و کارکنان

یکی از بهترین روش‌های تعیین این که بیماران و کارکنان درباره مسائل و خدمات چه نظری دارند؛ پرسیدن از خودشان است و روش‌های مختلفی برای بررسی نظرات وجود دارد.
برای سنجش تجربه، دیدگاه، رفتار و ادراک از روش پیمایشی و پرسش نامه می‌توان استفاده نمود. مواردی که مورد پرسش است باید به دقت انتخاب شوند. معمولا از روش امتیازدهی ۵ امتیازی استفاده می‌شود و گزینه‌های بیشتر توصیه نمی‌شود چون باعث گیج شدن افراد می‌شود. بهتر است از مقیاس‌های متوازن استفاده کنید که گزینه خنثی (مثل: نه موافقم نه مخالف) در مرکز آن است. بهتر گزینه‌ها را به صورت کلمه ای بگذارید و نه اعداد تا از اشتباه پاسخ دهندگان جلوگیری شود.

scale

سوالات باز هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد مانند:
کدام جنبه از خدمات کیفیت مناسب تری دارد؟
کدام خدمات نیاز به بهبود دارند؟

  • تایید شده
  • در 1394/11/26
  • ساعت 10:3