بنام خدا
 

گزارش عملکرد کتابخانه مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق 1404

کتابخانه بیمارستان قلب در راستای ارتقای سطح علمی و پژوهشی کارکنان، دانشجویان و پژوهشگران، طی دوره اخیر تلاش کرده است خدمات خود را به‌صورت کارآمد و متنوع ارائه نماید. این مرکز با بهره‌گیری از منابع چاپی، الکترونیکی و خدمات اطلاع‌رسانی، نقش مهمی در پشتیبانی از فعالیت‌های آموزشی، درمانی و پژوهشی بیمارستان ایفا کرده است.

در حوزه منابع اطلاعاتی، عناوین کتاب چاپی و الکترونیکی جدید در زمینه‌های تخصصی قلب و عروق، پرستاری و علوم پایه پزشکی به مجموعه افزوده شد. همچنین سعی گردید مقالات مجلات تخصصی داخلی و خارجی در پایگاه‌های معتبر علمی، برای کاربران فراهم گردید. مجموعه دیجیتال کتابخانه نیز به‌روز شد و دسترسی آسان و به هنگام به منابع الکترونیک برای اساتید، دانشجویان و پژوهشگران تسهیل گردید.

از نظر خدمات اطلاع‌رسانی، کتابخانه روزانه پذیرای تعداد قابل توجهی مراجعه‌کننده حضوری بوده و علاوه بر امانت کتاب، خدمات مشاوره اطلاعاتی، مرور سریع متون علمی و پاسخ به نیازهای تخصصی پژوهشگران ارائه گردیده است. همچنین با توجه به توسعه فناوری، بخشی از خدمات به‌صورت آنلاین و غیرحضوری در دسترس قرار گرفته است که موجب صرفه‌جویی در زمان و افزایش رضایت کاربران شده است.

کتابخانه در زمینه همکاری بین‌بخشی نیز فعال بوده و با واحدهای آموزشی، پژوهشی و IT بیمارستان و همچنین همایشهای علمی معتبر داخلی و خارجی، تعامل سازنده‌ای برقرار کرده است. این تعامل موجب هم‌افزایی و ارتقای کیفیت خدمات اطلاعاتی در سطح بیمارستان گردیده است.

 
گزارش عملکرد کتابخانه مرکز آموزشی، درمانی قلب و عروق شهید مدنی تبریز در شش ماه اول سال 1402

نظرسنجی از اساتید و رزیدنتهای قلب جهت تهیه کتاب و منابع مورد نیاز برای سال 1402
خرید کتاب و منابع از ناشران بطور مستقل خارج از نمایشگاه بتعداد 33 عنوان کتاب.
تعمیر وسرویس سیستم تهویه هوای سالن مطالعه کتابخانه مرکز
تعمیر کف سالن و رنگ کردن دیوارهای سالن ورودی کتابخانه 
افزایش زمان سالن مطالعه کتابخانه در شش ماهه اول سال تا ساعت 24 شب
باز بودن سالن مطالعه کتابخانه در تمامی تعطیلات بویژه تعطیلات عید نوروز 
تعویض تمامی تجهیزات روشنایی سالن کتابخانه 
به روز رسانی سیتم های کامپیوتری کتابخانه
تجهیز و تهیه 4 عدد تبلت در سالن مطالعه اساتید در کتابخانه و اتصال آنها به اینترنت کتابخانه
انجام عملیات مربوط به تهیه منابع جدید از جمله وارد کردن به نرم افزار و انجام خدمات فنی مربوطه
پرسش و پاسخ به سوالات مرجع در بخش امانت راهنمایی مراجعین محترم در بخش امانت کتابخانه
ثبت نام دانشجویان جدیدالورود و همکاران  و صدور کارت ورود به سالن کتابخانه
انجام امورات روزمره کتابخانه ازجمله کنترل ورود و خروج دانشجویان
تسویه حساب کادر بازنشسته، انتقالی و دانشجویان فارغ التحصیل و نیروی طرحی
راهنمایی مراجعین بخش اینترنت در زمینه مختلف از جمله مقاله و پایان نامه
تهیه پرینت و زیراکس صفحات ضروری برای اساتید، دانشجویان و کارکنان در صورت نیاز
امانت منابع اطلاعاتی مورد نیاز مراجعین طبق ضوابط و پیگیری بازگشت بموقع منابع
قفسه خوانی و وجین کتابها
گردآوری مجموعه کتابخانه متناسب با نیازهای اطلاعاتی جامعه کتابخانه
استفاده از نرم افزار جامع کتابخانه ای دانشگاه علوم پزشکی تبریز تحت وب جهت اشتراک منابع اطلاعاتی وکتابشناسی و حرکت بسوی کتابخانه ی دیجیتالی



عملکرد کتابخانه مرکز آموزشی، درمانی قلب و عروق شهید مدنی تبریز در سال 1401
- خرید کتاب و منابع از ناشران بطور مستقل خارج از نمایشگاه بتعداد 33 عنوان کتاب.
- فهرست نویسی، ورود اطلاعات به نرم افزار کتابخانه و آماده سازی کتابهای جدید، بمنظور به اشتراک گذاری منابع اطلاعات..
- ایجاد امکانات و تسهیلات لازم برای اساتید، دستیاران و همکاران مرکز بمنظور دستیابی سریع به اطلاعات.
- بازیابی اطلاعات درخواستی از منابع اطلاعاتی گوناگون بانک ها و پایگاههای اطلاعاتی آنلاین.
- امانتدهی و دریافت کتاب فارسی و لاتین و CD برای مراجعه کنندگان.
- تکثیر مقالات و کتب علمی برای استفاده اساتید و دستیاران.
- همکاری با گروههای آموزشی مرکز برای برگزاری آزمونهای آنلاین فلوشیپی و دستیاری.
- بروزرسانی سایت کتابخانه و تکمیل آن.
- نظرسنجی از اساتید و رزیدنتهای قلب جهت تهیه کتاب و منابع مورد نیاز برای سال 1401
- ثبت درخواست کتب مورد نیاز گروههای آموزشی و بخش های بیمارستان.
- پیگیری و ارتباط با ناشران جهت تهیه و ارسال کتب خریداری شده.
- ثبت کتب جدید لاتین و فارسی در دفتر ثبت کتابخانه و ممهور کردن کتب.
- آموزش جستجوی مقالات و استفاده از کتابخانه دیجیتال و پورتال منابع الکترونیکی.
- آماده سازی کتب تازه خریداری شده جهت قرارگیری در قفسه کتابها.
- نظارت بر رعایت نظم و انضباط در سالن مطالعه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی.
- در بخش پایان نامه ها، تعداد 56 عنوان پایان نامه جهت استفاده مراجعین، وارد سیستم گردیده است.
عملکرد کتابخانه مرکز آموزشی، درمانی قلب و عروق شهید مدنی تبریز در شش ماهه دوم سال 1400
 - خرید10 عنوان کتاب لاتین از ناشران بطور مستقل خارج از نمایشگاه.    
- فهرست نویسی، ورود اطلاعات به نرم افزار کتابخانه و آماده سازی کتابهای جدید، بمنظور به اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی با ثبت 10 عنوان کتاب.
- بروز رسانی سیستم عامل و نرم افزارهای سیستم های کامپیوتری کتابخانه با همکاری واحد رایانه مرکز.
- تعمیر و سرویس پرینترهای واحد کتابخانه.
- پیگیری و سرویس و تعویض سیستمهای روشنایی سالن مطالعه.
- بازیابی اطلاعات درخواستی از منابع اطلاعاتی گوناگون بانک ها و پایگاههای اطلاعاتی آنلاین.       
- امانت دهی و دریافت کتاب فارسی و لاتین و  CD برای مراجعه کنندگان.        
- اجرای طرح خدمات "اشاعه اطلاعات گزینشی"SDI  در سطح اعضاء محترم هیئت علمی مرکز.   
- تکثیر مقالات و کتب علمی برای استفاده اساتید و دستیاران.     
- همکاری با گروههای آموزشی مرکز برای برگزاری آزمونهای آنلاین فلوشیپی و دستیاری.   
- بروزرسانی سایت کتابخانه و تکمیل آن.
 
عملکرد کتابخانه مرکز آموزشی، درمانی قلب و عروق شهید مدنی تبریز در شش ماهه اول سال 1400
- خرید کتاب و منابع از ناشران بطور مستقل خارج از نمایشگاه
- فهرست نویسی، ورود اطلاعات به نرم افزار کتابخانه و آماده سازی کتابهای جدید، بمنظور به اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی با ثبت 100 عنوان کتاب.
- ایجاد امکانات و تسهیلات لازم برای اساتید، دستیاران و همکاران مرکز بمنظور دستیابی سریع به اطلاعات.
- بازیابی اطلاعات درخواستی از منابع اطلاعاتی گوناگون بانک ها و پایگاههای اطلاعاتی آنلاین.
- امانتدهی و دریافت کتاب فارسی و لاتین و CD برای مراجعه کنندگان.
- اجرای طرح خدمات "اشاعه اطلاعات گزینشی-SDI " در سطح اعضاء محترم هیئت علمی مرکز.
- تکثیر مقالات و کتب علمی برای استفاده اساتید و دستیاران.
- همکاری با گروههای آموزشی مرکز برای برگزاری آزمونهای آنلاین فلوشیپی و دستیاری.
- بروزرسانی سایت کتابخانه و تکمیل آن.
- نظرسنجی از اساتید و رزیدنتهای قلب جهت تهیه کتاب و منابع مورد نیاز برای سال 1400
- ثبت درخواست کتب مورد نیاز گروههای آموزشی و بخش های بیمارستان.
- پیگیری و ارتباط با ناشران جهت تهیه و ارسال کتب خریداری شده.
- ثبت کتب جدید لاتین و فارسی در دفتر ثبت کتابخانه و ممهور کردن کتب.
- آموزش جستجوی مقالات و استفاده از کتابخانه دیجیتال و پورتال منابع الکترونیکی.
- آماده سازی کتب تازه خریداری شده جهت قرارگیری در قفسه کتابها.
- برگزاری ژورنال کلاب آنلاین در کتابخانه مرکز.
- برگزاری مورنینگ بصورت آنلاین در کتابخانه مرکز.
- نظارت بر رعایت نظم و انضباط در سالن مطالعه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی.
- در بخش پایان نامه ها، تعداد 26 عنوان پایان نامه جهت استفاده مراجعین، وارد سیستم گردیده است.                                                     
- با توجه به شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از انتشار آن، مراجعینی که منابع کتابخانه را در امانت خود داشتند این امکان فراهم شده بود که کتابهای خود را بصورت تلفنی تمدید نمایند.                                                                                                                                             
- با توجه به شیوع ویروس کرونا و در جهت جلوگیری از شیوع آن در محیط کتابخانه، بطور مرتب تمامی واحدهای کتابخانه، اعم از سالن مطالعه، مخزن، دفتر و ... گندزدائی میشود.


جهت دریافت فایل PDF  عملکرد سالیانه رو لینک های زیر کلیک بفرمایید.


عملکرد سالیانه 1401 و 1402

عملکرد سالیانه 1400

عملکرد سالیانه 1399

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم:

بازنشانی تنظیمات: